دلیل اهمیت استراحت بعد از ایمپلنت دندان چیست؟
در صورتی که شما بعد از انجام درمان خود استراحت کافی نداشته باشید، احتمال بروز بیماری به نام پری ایمپلنتیتیس که سبب خونریزی و التهاب می شود، وجود خواهد داشت. با عدم استراحت کافی، شما مانع از جوش خوردن درست و صحیح پایه ایملپنت با استخوان فک خود خواهید شد. با این کار بافت های اطراف ایمپلنت دچار عفونت شده و می تواند فرآیند درمان را با مشکلاتی رو به رو نماید.

بعد از کاشت ایمپلنت تا چند روز مصرف دارو های مسکن و آنتی بیوتیک ادامه دارد؟
اگر در روز جراحی با یک همراه به مطب دندانپزشکی بروید، اولین قرص در مطب برای شما تجویز خواهد شد. استفاده از دارو های مسکن تا دو روز باید به طور مکرر باشد. معمولا تا زمان کاهش درد که حدود 2 هفته زمان می برد، استفاده از دارو های مسکن توصیه می شود.

آیا احتمال خونریزی بینی بعد از کاشت ایمپلنت دندان وجود خواهد داشت؟
در صورتی که ایمپلنت در فک بالا انجام شده باشد، احتمال خونریزی از بینی وجود خواهد داشت که طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

خوابیدن بعد از جراحی ایمپلنت به چه صورت است؟
شاید بعد از جراحی نگران شرایط خوابیدن خود باشید و بترسید که مشکلی برای خود ایجاد کنید. البته باید گفت که این ترس به جاست و اگر روی صورت خود بخوابید، می تواند سبب اختلال در خونرسانی گردید. به همین دلیل توصیه می شود تا در 3 شب ابتدایی بعد از درمان، در طرفیت صورتتان دو بالش قرار دهید تا در شب روی صورت خود نخوابید.

چند روز بعد از جراحی ایملپنت، درد و ورم وجود دارد؟
با توجه به میزان جراحی و شرایط فردی بیمار، زمان کاهش درد و ورم متغیر است. معمولا درد و روم تا 72 ساعت وجود دارند و بعد از آن تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند.

چه دارویی بعد از ایمپلنت باید مصرف شود؟
دارو های مسکن برای کاهش درد و آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از بروز عفونت تجویز می شوند.

آیا وجود همراه برای کاشت ایمپلنت دندان لازم است؟
معمولا توصیه می شود تا با یک همراه برای این جراحی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. در این شرایط اگر نیاز باشد، می توانید از اولین قرص مسکن استفاده کنید.
اگر میزان ترشحات خونی بعد از جراحی زیاد بود، چه اقدامی می توان انجام داد؟
در این صورت بسیار آهسته سعی کنید تا ترشحات را از دهان خود خارج کنید. بهتر است تا از دستمال کاغذی استفاده کرده و تا حد امکان تف نکنید. 2 گاز استریل را روی محل زخم بگذارید. می توانید از چای کیسه ای در بین گاز استریل نیز استفاده داشته باشید. تا حدود سک ساعت این گاز را روی دندان خود فشار دهید و در صورت ادامه داشتن خونریزی این کار را مجددا تکرار نمایید. در بیشتر مواقع این کار سبب کاهش میزان زیادی از خونریزی خواهد بود. اما در صورتی که این روند ادامه داشت، باید سریعا با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

آیا وجود تب بعد از جراحی ایمپلنت، طبیعی می باشد؟
امکان بروز تب بعد از جراحی تا حدودی که خفیف باشد، طبیعی است و برخی از افراد به آن دچار می شوند. اما تب نشانه ای از عفونت است که در صورت عدم کاهش آن حتما باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

آیا بعد از کاشت ایمپلنت، می توان آدامس خورد؟
بعد از اینکه روند بهبودی شما به اتمام رسید، ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی برای شما مورد استفاده قرار می گیرد و خورد آدامس هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی کند.

اهمیت مصرف پروتئین بعد از این جراحی چه می باشد؟
به منظور ساخت و ترمیم بافت هایی که تحت تاثیر جراحی ایمپلنت قرار گرفته اند، لازم است که از پروتئین استفاده داشته باشید. علاوه بر این، پروتئین می تواند نقش موثری در مبارزه با عفونت در بدن داشته باشد. بهتر است تا از مواد لبنی مانند ماست و یا کشک مایع، اضافه کردن کرده بادام زمینی به اسموتی، تخ مرغ، لوبیای پخته شده استفاده کنید. همچنین بعد از گذشت یک هفته، مصرف گوشت چرخ شده، مرغ و ماهی کاملا پخته شده به بهبودی سریع تر شما کمک خواهد کرد.

 

فهرست
مشاوره رایگان تا 12 شب