قیمت دندان مصنوعی در سال 1402 و انواع آن | کلینیک دکتر والا

قیمت دندان مصنوعی در سال 1402

قیمت دندان مصنوعی از چند عامل از جمله مواد اولیه که می تواند از رزین آکریلیک و یا پرسلن و یا موا پلاستیکی عالی باشد، قیمت دندان مصنوعی را متغییر کند. معمولاً مواد آکریلیک از بهترین نوع برای ساخت دندان مصنوعی هستند. نوع پرسلن آن به نظر می رسد وزن زیادتری داشته باشد و مناسب افراد کهنسال نمی باشد.

قیمت دندان مصنوعی یا هزینه پروتز دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد:

1-مواد مورد استفاده: مواد مختلف هزینه های متفاوتی دارند. مواد اولیه قطعاً در قیمت دندان مصنوعی که می تواند از یک نوع پلاستیک خاص  و یا رزین پلی آکریلیک و پرسلن باشد،قیمت ها را بالا یا پایین ببرد.

2-تخصص دندانپزشک: یک دندانپزشک با تجربه ممکن است برای مهارت و تخصص خود در روش های ساخت دندان مصنوعی هزینه بیشتری درخواست نماید.

3-مکان:قیمت دندان مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی بر اساس منطقه یا کشور متفاوت باشد. مناطق شهری یا مکان هایی با هزینه های زندگی بالاتر ممکن است قیمت های بالاتری داشته باشند.

4-روش های اضافی: گاهی اوقات، روش های اضافی مانند سفارشی سازی دندان مصنوعی بر قسمت دندان مصنوعی تاثیر زیادی می گذارد. ممکن است ضروری باشد.

5-نام تجاری و برند مواد اولیه: برندهای مختلفی از جنس مواد اولیه وجود دارند و این مواد متفاوت هایی با هم دارند. برخی از مارک های معروف ممکن است گران تر باشند.

6-کار مقدماتی: هر کار مقدماتی، مانند قابلگیری های چندباره و تنظیمات متعدد، می تواند بر هزینه کل تأثیر بگذارد.

قیمت دندان مصنوعیچرا قیمت دندان مصنوعی همه ساله در حال افزایش است؟

عوامل متعددی در افزایش سالانه قیمت دندان مصنوعی نقش دارند:

هزینه مواد: قیمت مواد مورد استفاده در پروتزهای دندانی مانند مواد پتروشیمی که آکریلیک از آن ساخته می شود و مواد تشکیل دهنده اصلی آن می باشد، هر ساله در حال افزایش و تغییر است.

پیشرفت های تکنولوژیکی: فناوری های جدیدتر و پیشرفته تر در خصوص تولید دندان مصنوعی اغلب با هزینه های بالاتر مربوط به تحقیق، توسعه و اجرا همراه است.

کار و تخصص: نیروی کار ماهر و تخصص مورد نیاز برای روش های ساخت دندان مصنوعی ممکن است منجر به افزایش هزینه ها به دلیل دستمزد بالاتر یا آموزش تخصصی شود.

تورم: مانند بسیاری از کالاها و خدمات، تورم در افزایش هزینه دندان مصنوعی نقش دارد و بر جنبه های مختلف صنعت دندانپزشکی تأثیر می گذارد.

تغییرات مقرراتی: تغییرات در مقررات مربوط به مواد دندانپزشکی، رویه ها یا استانداردهای ایمنی ممکن است منجر به افزایش هزینه ها برای مطابقت با الزامات جدید شود.

تقاضای بازار: تقاضای فزاینده بازار برای دندان های مصنوعی و دندانپزشکی پروتز می تواند منجر به قیمت های بالاتر، به ویژه در مناطقی با تقاضای قابل توجه تر شود.

خدمات اضافی: با گسترش خدمات دندانپزشکی، ارائه مراقبت های جامع تر یا گزینه های درمانی پیشرفته، هزینه کلی ممکن است بر این اساس افزایش یابد.

این عوامل، به صورت جداگانه یا ترکیبی، به افزایش سالانه هزینه دندان‌های مصنوعی کمک می‌کنند.

قیمت دندان مصنوعیانواع دندان مصنوعی کدامند؟

انواع دندان های مصنوعی به طور کلی بر دو نوعند:

1- دندان مصنوعی متحرک

2- دندان مصنوعی ثابت

قیمت دندان مصنوعیقیمت دندان مصنوعی متحرک چقدر است؟

قیمت دندان مصنوعی متحرک بسته به عوامل مختلفی مانند مواد مورد استفاده، تعداد دندان های مورد نیاز، کیفیت و تخصص دندانپزشک می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور متوسط، یک مجموعه اولیه از پروتزهای متحرک ممکن است از چند صد تا چند هزار دلار هزینه داشته باشد. با این حال، گزینه های پیشرفته تر یا سفارشی تر می تواند از 5،000،000 تومان تا 10،000،000 میلیون تومان بسته به نوع مواد در نوسان است.

قیمت دندان مصنوعیقیمت دندان مصنوعی ثابت چقدر است؟

هزینه پروتزهای ثابت، مانند ایمپلنت یا بریج دندان، به عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده، تعداد دندان های درگیر و هر گونه روش اضافی مورد نیاز بستگی دارد. به طور متوسط، قیمت یک ایمپلنت دندان می تواند از 5،000،000 تومان تا 12،000،000 تومان متغیر باشد، در حالی که یک مجموعه کامل از پروتزهای مصنوعی با پشتیبانی از ایمپلنت ممکن است از 20،000،000 تا 28،0000،000 تومان یا بیشتر برای هر واحد قیمت داشته باشد. بریج ها، نوع دیگری از پروتزهای ثابت هستند که بسته به مواد و پیچیدگی عمل، ممکن است بین 6،000،000 تا 12،0000،000تومان به ازای هر دست دندان هزینه داشته باشد.

قیمت دندان مصنوعیقیمت انواع دندان مصنوعی بر اساس تعداد دندان

انواع دندان مصنوعی بر قیمت دندان مصنوعی تاثیر دارد و قیمت ها بر اساس نوع و ساختار هر دندان مصنوعی حساب می شود.

انواع مختلفی از دندان مصنوعی در دندانپزشکی ساخته و برای مشتریان نصب می شود:

1- پروتزهای کامل:  این دندان‌ها جایگزین تمام دندان‌های فک بالا یا پایین می‌شوند و توسط لثه حمایت می‌شوند. قابل جابجایی هستند.

2-پرتیل پروتز: هنگامی که برخی از دندان های طبیعی باقی می مانند، استفاده می شود، پروتزهای جزئی شکاف ها را پر می کنند و اغلب به دندان های طبیعی باقی مانده متصل می شوند.

3-ایمپلنت های دندانی: این ایمپلنت دندان با جراحی در استخوان فک کاشته می شوند و پایه محکمی برای دندان های مصنوعی ایجاد می کنند. آنها ثابت هستند و می توانند جایگزین یک یا چند دندان از دست رفته شوند

4-پل های ثابت:  یک روش سنتی ترمیم دندان، بریج ها بر روی دندان ها یا ایمپلنت های موجود سیمان می شوند و شکاف ایجاد شده توسط دندان های از دست رفته را پر می کنند.

5-پل های پشتیبانی شده از ایمپلنت: مشابه بریج های ثابت اما توسط ایمپلنت ها به جای دندان های طبیعی پشتیبانی می شوند.

6-  All-on-4 یا All-on-6: اینها پل های ثابت قوس کامل هستند که توسط چهار یا شش ایمپلنت پشتیبانی می شوند و راه حلی جامع برای جایگزینی کل قوس دندان های از دست رفته ارائه می دهند.

انتخاب دندان مصنوعی به عوامل مختلفی از جمله تعداد دندان های از دست رفته، سلامت کلی دندان ها، وضعیت استخوان فک و ترجیح بیمار و سایر موارد بستگی دارد. هر نوع مزایا و ملاحظات متمایزی از نظر عملکرد، راحتی و طول عمر ارائه می دهد.

قیمت دندان مصنوعیکمترین قیمت دندان مصنوعی مربوط به کدام دندان مصنوعی می باشد؟

کمترین هزینه برای دندان های مصنوعی به طور معمول مربوط به پروتزهای متحرک، چه کامل یا جزئی است. اینها در مقایسه با ایمپلنت های دندانی یا بریج های ثابت مقرون به صرفه تر هستند. با این حال، قیمت دندان مصنوعی مشخص می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده، پیچیدگی مورد، تخصص دندانپزشک و موقعیت جغرافیایی که در آن عمل انجام می شود، به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

قیمت دندان مصنوعیبیشترین قیمت دندان مصنوعی مربوط به کدام دندان مصنوعی می باشد؟

بیشترین هزینه برای دندان های مصنوعی معمولاً مربوط به ایمپلنت های تمام دهان یا روش های گسترده ای مانند بازسازی کامل دهان با چندین ایمپلنت و پروتز است. پیچیدگی، مواد مورد استفاده، تعداد ایمپلنت‌ها و روش‌های اضافی مورد نیاز به طور قابل‌توجهی بر هزینه کلی تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند برای ترمیم کامل دندان کاملاً قابل توجه باشد.

نوشتهٔ پیشین
قیمت لمینت دندان (طرح لبخند، متحرک، قیمت انواع لمینت، اقساط)
نوشتهٔ بعدی
قیمت کاشت دندان طبیعی در سال 1402 چقدر است؟ | دکتر والا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان تا 12 شب